Centrum mot våld på lättläst svenska
FREDA-mottagningen stöttar dig som är utsatt för våld
eller har blivit det någon gång.
Du kan blivit utsatt av en familjemedlem, släkting eller partner.
FREDA stöttar också barn och unga
som upplevt våld i familjen.
EQ-mottagningen stöttar dig som har svårt att hantera dina känslor.
Du kanske blir väldigt arg fast du inte vill
eller har gjort någon illa.
Kanske är du rädd att göra någon illa på grund av din ilska.
Kontakta Freda-mottagningen:
Telefonnummer: 020-44 22 44
Det syns inte på din telefonräkning när du ringer FREDA.
Eller via Luleå kommuns Kundcenter. Telefonnummer: 0920-45 30 00
Mejladress: freda@lulea.se
E-tjänst: lulea.se/fredamottagningen
Kontakta EQ-mottagningen:
Via Luleå kommuns Kundcenter. Telefonnummer: 0920-45 30 00
Mejladress: eq@lulea.se
E-tjänst: lulea.se/eq
Sidan uppdaterades den 27 maj 2025